វត្តខែ្មរមានព្រះវិហារគ្រប់វត្តសំរាប់ព្រះសង្ឃធើ្វសង្ឃកម្មគ្រប់យ៉ាងតាមវិន័យបញ្ញត្តិនៃព្រះជិនស្រី។យើងទាំងឡាយក្រឡេកមើលពីចម្ងាយឃើញកំពូលត្រីសូល៍ព្រះវិហារខ្ពស់ត្រដឹមលើដំបូលគ្រឹះទាំងបីប្រក់ក្បឿងក្រហមឆ្អៅបិទតភ្ជាប់ដាក់នាគ,ជហ្វា,ដងក្តា,សន្ទះទឹក,ក្រវេចក្រវៀនព័ទ្ធពេនសក្តិសមតាមបចេ្ចកទេសសម័យដើមអង្គរដ៏បវរអសា្ចរ្យ សតវត្សរ៍ទី៩,ទី១២។
ឯលើដំបូលគ្រឹះទាំងបី យើងមើលឃើញនាគអើតករហង់ គ្រឹះសំយាបសសរទាំងអស់កិន្នរឈរយ៉ាងសង្ហាពើតទ្រូងទៅមុខដោះក្បំណែនគូថទែនទយលយមកក្រោយមុខមាត់ផាត់ម្សៅញញឹមប្រិមប្រិយ។សសរកាច់ជ្រុងទាំងបួនទិសគ្រុឌឈរជាន់លើស្មាយក្សទាំងសាងខាងលៀនអណ្តាតឃើញធេ្មញសស្គុសធ្វើភែ្នកភ្លឺះៗគួរឲ្យអាណោចអាធ័មពេក។
លុះយើងដើរចូលទៅក្នុងព្រះវិហារ ឃើញព្រះពុទ្ធរូបច្រើនព្រះអង្គគង់ជាជួរលើបល្ល័ង្កបែរព្រះភ័ក្រ្គទៅទិសបូព៌ាមានមួយព្រះអង្គរាងធំវាយព្រះភ្នែនពែនព្រះបាទចំកណ្តាល ព្រះភ័ក្រ្គញញឹមប៉ប្រិមអង្គហ្នឹងហើយថាព្រះជីវ៍។គេពិនិត្យមើលឃើញថ្មខណ្ឌសីមាគ្រប់ប្រាំបីទិសនឹកថាឱ! ព្រះវិហារនេះសង្ឃបានបញ្ចុះសីមាហើយតើ! សាធុ! សាធុ!
និពន្ធដោយ ព្រះកេសរវិនយោ មហាត្រឹង យន់ សមេ្តចព្រះមេគណខេត្តត្រាវិញ,ជាព្រះចៅអធិការវត្តដីក្រហម ថៃ្ងច័ន្ទ ៦រោចខែបុស្ស ព.ស.២៥៤៤,ត្រូវននិងថៃ្ងទី១៥/០១/២០០១៕
01 November 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
អត្ថបទពេញនិយម
-
ឆ្នាំថ្មីជ័យជោគភោគរាសី មេសាដប់បីពីរពាន់ដប់ មណ្ឌាទេវីប្រទានភព្វ ខេមរាសុខស្ងប់ភពរមនា ។ សម្លេងព្រះធម៌កងបន្ទរ អបអរថ្វាយពរទេពទេវា សគ្គេរេហ៍មន្តលា...
-
១ សំនូរ- ពុទ្ធប្រវត្តិគឺអ្វី? ចំលើយ- គឺជារឿងរ៉ាវដែលពណ៍នាអំពីការប្រព្រឹត្តរបស់ព្រះសមា្មសម្ពុទ្ធ។ ២ សំនូរ- ការរៀនពុទ្ធប្រវត្តិមានប្រយោជន៏ដូចម្...
-
លក្ខណៈនៃព្រះពុទ្ធរូបខ្មែរ បន្ទាប់ពីព្រះពុទ្ធជាម្ចាស់ទ្រង់បរិនិព្វានទៅ ពុទ្ធបរិស័ទគ្រប់ប្រទេសជាពិសេសពុទ្ធបរិស័ទខ្មែរ បានកសាងព្រះពុទ្ធរូបគោ...
-
បុណ្យបច្ច័យបួន ពាក្យថា (បច្ច័យ) សំដៅដល់ “គ្រឿងសម្រាប់អាស្រ័យរបស់បព្វជិត” ។ អ្វីទៅដែលហៅថា (បច្ច័យ) គ្រឿងអាស្រ័យរបស់បព្វជិត? បើជាទូទៅ ហៅថា អ...
-
វប្បធម៌បាលីនៅអតីតព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ក្នុងរវាង២០ឆ្នាំ ក្រោយនេះ ការសិក្សាខាងពុទ្ធសាសនាមានការរីកចំរើនជាងមុនឆ្ងាយណាស់ ...
No comments:
Post a Comment